středa 17. prosince 2014

Remarketing aneb reklama, která vás pronásleduje

Zajímavá věc, která se začíná čím dál víc rozmáhat je cílená reklama a speciálně remarketing. Remarketing je mnohonásobně účinnější než obyčejná, ať je jakkoliv dobře cílená. Remarketingová reklama se totiž zobrazuje pouze na základě vaší nedávné akce.

Jednoduchý příklad: navštívíte stránku, která používá remarketing. Může to být třeba e-shop, prodejce letenek, rezervační systém hotelu apod. a prohlížíte si třeba nějaký výrobek nebo službu. V tu chvíli si vás stránka označí pomocí cookies, které si uloží prohlížeč. Pokud pak ze stránky odejdete aniž byste nákup dokončili a naštívíte jinou stránku, na které jsou reklamní plochy např. od Adwords, téměř jistě se vám objeví přesně cílená reklama, která se vás bude snažit přesvědčit, ať přece jen nakoupíte. Může dokonce nabídnout nějakou slevu nebo jinou výhodu, když na tento banner kliknete a produkt přeci jen zakoupíte.

Zkusil jsem to na jednoduchém příkladu. Řekněme že si chci vyzkoušet jestli funguje remarketing i na Facebooku. Zašel jsem do e-shopu Mall.cz, vybral si externí disk Western Digital My Passport a vložil ho do košíku.

Po vložení do košíku, jsem přešel k samotné objednávce, nákup jsem ale nedokončil a jednoduše jsem odešel. Zavírám prohlížeč. Po pár minutách se na Facebooku skutečně začínají dít zajímavé věci:
Mall.cz si uvědomil, že už nákup asi samovolně nedokončím, že už jsem jejich stránky zavřel a tak vytořil banner nazvaný Speciálně pro vás, kde mi připomíná, že u nich v košíku jsem si nechal disk a nedokončil nákup a tuto reklamu zobrazuje v postranním pravém sloupci.

Když jsem nezareagoval v postranním sloupci a na reklamu nekliknul, Mall.cz trochu přitvrdil a reklama už se mi zobrazuje jako Doporučený příspěvek v news feedu mezi příspěvky přátel.

 Ani na tuhle reklamu nereaguji a tak Mall.cz přichází s nápadem, že mi k tomu nabídne výhodně stylové pouzdro na tento externí disk, opět Speciálně pro mě a bude doufat, že mě to přesvědčí k nákupu.

Takhle nějak funguje remarketing, tzn. zpětné cílení reklamy. Takže až se vám někdy bude zdát, že vás reklama prostě pronásleduje na každém kroku, tak máte naprostou pravdu. Nová pravidla Facebooku o větších pravomocích při sbírání osobních dat uživatelů pro lepší cílení reklam tomu budou i nadále stále více nahrávat.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Líbí se Vám článek? Máte na věc jiný názor? Máte další doplnění, zajímavost, připomínku? Komentujte :)