a) Dnes je ten den, kdy půjdeme všichni po schodech
Reklama na zdravý životní styl. Je dobré si zapamatovat, že umístění reklamy o chození po schodech na bezbariérový výtah, který využívají především invalidé, vozíčkáři a podobně není úplně nejlepší nápad.
b) Pojďte trochu blíže
Billboard s tímto textem v metru za kolejištěm, kde inzerentem je pohřební ústav je podivnou směsicí skvělého černého humoru a zároveň marketingového failu.
c) Načtěte prosím QR kód
Opět metro, opět billboard umístěný za kolejištěm ale tentokrát už to není pohřební služba, ani černý humor. Billboard má na sobě malý QR kód a vyzývá všechny čekající na metro, pojďme blíž, vezměte svůj smartphone a načtěte si QR kód. To je tak, když se jeden neměnný typ billoardu patlá všude a nad umístěním už nikdo nepřemýšlí.
c) Chvíle pro Vaše předloktí
Tento print zobrazující ruce ulepené od (těžko říct od čeho vlastně) a k tomu připojený popisek Tohle je ten moment, na který vaše předloktí čekalo, je už asi trochu za hranou. Kampaň na bezdotykové ovládání vodovodní baterie.
e) Den matek se blíží
Merchandising, neboli tajemná nauka o vystavování zboží v obchodech patrně nedělala hlavu marketérům v tomto řetězci, kteří umístili mini-banner informující o perfektních dárcích pro Den matek přímo pod čističe toalet. Že by tohle byl nejvhodnější dárek pro maminku?
f) Efektivně seskládaná reklama
Na následujících dvou příspěvcích můžeme demonstrovat jak je nutné uvažovat i o správném umístění celostránkové reklamy. Ta může být sama o sobě skvělá, vedlejší stránka jí ale může zcela pohřbít. Kdoví, co měla tahle slečna k obědu ...
g) Teď se opravdu směju!
Stejný případ, reklama s textem: Teď se opravdu pořádně směju a na vedlejší stránce srdceryvný příspěvek o snížených dotacích na nemocné a postižené děti.
h) Pozor na podobnost
Přečtěte si následující sdělení. Také ve vás evokuje otázku, co ta slečna vlastně dělá v tom bazénu a k čemu je jí vlastně ten s*it?
i) Susan Boyle a hashtag #susANALbumparty
Při prvním pohledu na tento hashtag z něj prostě něco vyčnívá, co by vyčnívat nemělo. Spojení slov dohromady není možné u všech slov, mohla by z toho nakonec být nějaká nezřízená anal party.
j) Ať jste černí, žlutí...
A na závěr lahůdka, u které se ale nepodařilo ověřit, jestli byla skutečně někde použita nebo jde jen o lidovou tvořivost. Nicméně: tento bilboard upozorňuje, že všichni si zaslouží rovné zacházení.. A to ať už jste černí, žlutí, hnědí nebo normální.
Další dávka marketingových failů již brzy, tentokrát z českého prostředí, zůstaňte naladěni, přátelé.