úterý 17. března 2015

Legendární marketingové faily (část 1 - zahraniční)

Přátelé, nastal čas představit si nejen hezké, kreativní a fungující kampaně, ale i případy jak to dopadá, když se něco úplně nepovede. Začínáme první částí a začínáme v zahraničí, tady je prvních 10:

a) Dnes je ten den, kdy půjdeme všichni po schodech
Reklama na zdravý životní styl. Je dobré si zapamatovat, že umístění reklamy o chození po schodech na bezbariérový výtah, který využívají především invalidé, vozíčkáři a podobně není úplně nejlepší nápad.

b) Pojďte trochu blíže
Billboard s tímto textem v metru za kolejištěm, kde inzerentem je pohřební ústav je podivnou směsicí skvělého černého humoru a zároveň marketingového failu.

c) Načtěte prosím QR kód
Opět metro, opět billboard umístěný za kolejištěm ale tentokrát už to není pohřební služba, ani černý humor. Billboard má na sobě malý QR kód a vyzývá všechny čekající na metro, pojďme blíž, vezměte svůj smartphone a načtěte si QR kód. To je tak, když se jeden neměnný typ billoardu patlá všude a nad umístěním už nikdo nepřemýšlí.

c) Chvíle pro Vaše předloktí
Tento print zobrazující ruce ulepené od (těžko říct od čeho vlastně) a k tomu připojený popisek Tohle je ten moment, na který vaše předloktí čekalo, je už asi trochu za hranou. Kampaň na bezdotykové ovládání vodovodní baterie.

e) Den matek se blíží
Merchandising, neboli tajemná nauka o vystavování zboží v obchodech patrně nedělala hlavu marketérům v tomto řetězci, kteří umístili mini-banner informující o perfektních dárcích pro Den matek přímo pod čističe toalet. Že by tohle byl nejvhodnější dárek pro maminku?

f) Efektivně seskládaná reklama
Na následujících dvou příspěvcích můžeme demonstrovat jak je nutné uvažovat i o správném umístění celostránkové reklamy. Ta může být sama o sobě skvělá, vedlejší stránka jí ale může zcela pohřbít. Kdoví, co měla tahle slečna k obědu ...

g) Teď se opravdu směju!
Stejný případ, reklama s textem: Teď se opravdu pořádně směju a na vedlejší stránce srdceryvný příspěvek o snížených dotacích na nemocné a postižené děti.

h) Pozor na podobnost
Přečtěte si následující sdělení. Také ve vás evokuje otázku, co ta slečna vlastně dělá v tom bazénu a k čemu je jí vlastně ten s*it?

i) Susan Boyle a hashtag #susANALbumparty
Při prvním pohledu na tento hashtag z něj prostě něco vyčnívá, co by vyčnívat nemělo. Spojení slov dohromady není možné u všech slov, mohla by z toho nakonec být nějaká nezřízená anal party.


j) Ať jste černí, žlutí...
A na závěr lahůdka, u které se ale nepodařilo ověřit, jestli byla skutečně někde použita nebo jde jen o lidovou tvořivost. Nicméně: tento bilboard upozorňuje, že všichni si zaslouží rovné zacházení.. A to ať už jste černí, žlutí, hnědí nebo normální.

Další dávka marketingových failů již brzy, tentokrát z českého prostředí, zůstaňte naladěni, přátelé.

Originální reklamy, které dokonale zapadají do prostředí

Pojďme se podívat na 10 reklam, které nejsou jen nudnými billboardy ale důmyslně umístěnými samolepkami, polepy, vizuály či postery, které dokonale zapadají do prostředí a vytváří tak vtipné, originální a nápadité prvky.

a) Znečištění ovzduší zabíjí..
Spojení zbraně a komína vytváří nápaditou kampaň, která upozorňuje na to, že znečišťování ovzduší zabíjí ročně 60.000 lidí.

b) Doom Fogger proti švábům
Kampaň, která upozorňuje, že Doom Fogger proti švábům a jinému hmyzu působí přesně tam, kde švábi žijí. Celé zakomponováno do běžné zdi, kde při bližším pohledu je možné vidět přesné místo, kde Doom Fogger učinkuje, tedy miniaturní ložnici pro šváby...


c) Je libo zubaře?
Spojení bowlingu a péče o zuby - nápaditá kampaň společnosti, která vám poskytne kromě jiného i pojištění zubních implantátů, které obdržíte když přijdete o zuby a to třeba i na bowlingu

d) Chytré nápady pro chytřejší města
IBM ve své kampani nepoužila pouze klasické ploché billboardy ale billboardy, které vždycky mají i jinou doplňkovou funkci - v tomto případě třeba přístřešek proti dešti..

e) Tobogán z požárního schodiště
Reklama na aquapark, která svůj billboard zakomponovala do prostředí tak, že vstup na tobogán tvoří požární schodiště u budovy..

f) Organický čaj Bigelow
Místo květníku je v této kampani použitý šálek čaje, který zobrazuje, že čaje Bigelow jsou opravdu přírodní

g) Zpátky do Pompejí
Pás, po kterém na letišti přijíždí zavazadla je nahrazen v této nápadité kampani tekoucí lávou. Možná těžké na uhádnutí, ale tato kampaň patří společnosti Visa a jejímu sponzoringu na exhibici Pompeje National musea na Novém Zélandu.

h) Zářivý úsměv
Reklama kliniky, která se postará o vaše zuby a to tak, že budou skutečně zářit.

i) Nový sestřih?
Kampaň kadeřnictví, která velmi nápaditě ukazuje, kdy už je potřeba přemýšlet o novém sestřihu..

j) Windex
Jednoduché, nápadité využití proskleného přístřešku MHD pro kampaň na čistič oken.

To bylo 10 kampaní, billboardů či jiných prezentačních prostředků, které jsou efektivně zasazeny do okolního prostředí a vytváří tak poměrně vtipné a velmi nápadité kampaně. Pokračování už brzy, zůstaňte naladěni.

neděle 8. března 2015

Nový virální spot od Škoda Auto

Škoda Auto není firma, která by ve velkém vypouštěla do hlubin internetu virální spoty, které se dokonce stanou virálním hitem. Příjemným překvapením tak je moc povedené video ukazující, že nová Škoda Fabia je opravdu nepřehlédnutelná. Video v sobě navíc skrývá i důležitý "wow efekt", který se dostaví ke konci sledování. Povedené, palec nahoru. Video již zaznamenalo 2 a půl milionu shlédnutí za týden.


pondělí 2. března 2015

Soutěž s mosty od Kooperativy

Že Kooperativa spustila před nedávnou dobou kampaň, ve které se zaměřila na mosty přes komunikace a ve které nabádala řidiče ke slušnějšímu a ohleduplnějšímu chování už jsme si představili: mosty od Kooperativy. Teď se ovšem naskytla příležitost přímo se podílet na dalším pokračování této kampaně.


Předmětem zájmu je tento most na pražském Andělu. Kooperativa hledá nový vtipný text na tento most a pro tuto příležitost (za pomoci agentury FutureBakery) vypisuje soutěž: vymyslete novou vtipnou hlášku na tento most. Pokud vyhrajete, vaše hláška se objeví na tomto mostě a ještě dostanete 3000 Kč.

Pokud vás právě napadl nějaký kreativní slogan, který bude souviset právě s lokalitou Anděl, určitě se soutěže zúčastněte, vaše nápady můžete zasílat SEM do kreativní agentury FutureBakery.