středa 7. ledna 2015

Nejhorší firemní loga světa

Jak má vypadat dobré firemní logo? Má být jednoduché až minimalistické, nebo naopak barevné, graficky propracované a obsáhlé? Rozhodně by mělo jít o grafický symbol, který jednoznačně identifikuje firmu a symbolizovat její hodnoty. 

Trendy se v průběhu času postupně měnily a firemní loga procházela (a i nadále určitě procházet budou) někdy drobnými, jindy výraznějšími změnami. Rozhodnout, jak má vypadat dobré logo a která loga jsou ty nejlepší je velmi obtížné. Na druhou stranu naopak velmi jednoduché je odhalit loga, která jsou přímo katastrofální. Většinou se do nich totiž dostal nechtěný odkaz na sex a tomu podobné věci. Pojďme se podívat na výběr toho nejhoršího, co grafici pro firmy kdy vytvořili:

a) Institut orientálních studií

Logo jedné brazilské univerzity, které by mělo připomínat zapadající slunce za orientální budovou. Mnohem více však připomíná orientální budovu zasouvající se do slunce. Nebo to není orientální budova a ani slunce?


b) Pediatrické centrum a Arlingtonu

Na pediatrické klinice mají rádi děti. Na této klinice ale mají děti opravdu hodně rádi, možná víc než je zdrávo. Těžko říct, co mělo původně logo sdělovat, výsledný dojem ale příliš důvěry v danou kliniku rozhodně nebudí.


c) Polský Mont-sat

Společnost, zabývající se montáží satelitů a poskytování televizních služeb. Jejich logo ovšem napovídá, že výčet poskytovaných služeb nebude končit jen u satelitů a televizí.


d) Obchod Megaflicks

Nenechte se prosím zmást, název obchodu je Megaflicks. Že se grafickému týmu nepodařilo najít vhodné písmo a výsledný dojem je trochu jiný, už je věc jiná. Kolik lidí se asi bálo do tohoto obchodu vstoupit a kolik lidí naopak vstoupilo s očekáváním něčeho úplně jiného, než v obchodě našli. Nápis Megaf*cks a velký banner upozorňující na zvýhodněnou cenu 5,99 USD asi přiláká slušný počet návštěvníků.


e) Vermont Maple Syrup

Toto logo rozhodně neevokuje pocit kvalitního javorového sirupu. A tím spíš ne toho nejlepšího javorového sirupu na světě, jak se tato společnost chlubí na svém webu. Mnohem lepší uplatnění by asi našlo na balení přípravku, pomáhajícího řešit problémy s prostatou nebo v ordinaci urologa.


f) Síť lékáren Kudawara

Japonská síť lékáren ve svém logu trochu zaexperimentovala a k počátečnímu písmenku K grafik domaloval ještě 2 hlavičky pro oživení. Výsledek je takový, že logo rozhodně nepřipomíná lékárnu, ale úplně jiný druh služeb. Možná alternativní medicína.


g) Zubní klinika Dental

Jen málokterá zubní klinika se může pochlubit, že nabízí opravdu veškerý servis a všechny možné služby. Logo samotné napovídá, že na této klinice nebude vrtání zubu jen tak obyčejným zákrokem, ale že k němu patří i další doprovodné služby pro naprostou spokojenost pacientů.


h) Počítačoví doktoři

Další logo, které se grafici rozhodli ozvláštnit a přidali tak symbol počítačové myši. Těžko říct, jestli to ale vůbec skutečně je počítačová myš. Vypadá totiž dost podobně úplně jiné záležitosti. A rozhodně neevokuje, že by měla vypadat jako chybějící písmenko U. Ale třeba tím chtějí tito počítačoví doktoři ukázat, že umí vyléčit více než jenom počítače.


bonus) Taneční kurzy

Bonusové logo, které je velmi zvláštní. Při prvním pohledu opravdu evokuje pohled na tančící dvojici. Pokud se ale podíváte trochu pozorněji a trochu déle, zjistíte, že to vlastně vůbec není taneční dvojice ale pohled na nahé ženské tělo. Záměr? Náhoda? Magie?


Znáte také nějaké logo, které je tak trochu fail? Podělte se. A zůstaňte naladěni, zítra pokračujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Líbí se Vám článek? Máte na věc jiný názor? Máte další doplnění, zajímavost, připomínku? Komentujte :)